Jak promować swoją grupę na Facebooku?

Facebook ma prawie 3 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. 1,8 miliarda z tych użytkowników uczestniczy w grupach na Facebooku.

Stworzenie własnej grupy to niedrogi i skuteczny sposób na dotarcie do rynku docelowego.

Jeśli nie znasz jeszcze grup na Facebooku , jest to zasadniczo społeczność na platformie Facebooka, do której użytkownicy mogą dołączać i brać udział w dyskusji. Grupy są zbudowane wokół wspólnych zainteresowań lub celów, takich jak gotowanie lub bieganie, ale jest też wiele grup skupionych na biznesie.

W tym poście omówię wszystko, co musisz wiedzieć, aby założyć i rozwijać własną odnoszącą sukcesy grupę na Facebooku oraz jak wykorzystać ją do promowania swojej firmy.

Pod koniec będziesz wiedział więcej niż większość marketerów na Facebooku o przekształcaniu grupy na Facebooku z niczego w coś spektakularnego.

Zacznijmy.

Dla kogo jest Twoja grupa na Facebooku?

Pierwszą rzeczą, którą musisz dowiedzieć się o swojej grupie, jest to, dla kogo jest przeznaczona.

Jeśli celem Twojej grupy jest generowanie potencjalnych klientów dla Twojej firmy, powinna ona przyciągać Twoich idealnych klientów.

Załóżmy na przykład, że jesteś grafikiem, który chce pracować z małymi firmami lub start-upami. Twoja grupa powinna udzielić cennych wskazówek właścicielom małych firm, np. w jaki sposób ich marka może ich wyróżnić.

Zobacz, jak moja agencja może zwiększyć ruch w Twojej witrynie

  • SEO – odblokuj większy ruch SEO. Zobacz prawdziwe wyniki.
  • Marketing treści — nasz zespół Agencja marketingowa Wrocław tworzy epickie treści, które będą udostępniane, uzyskiwać linki i przyciągać ruch.
  • Płatne media – skuteczne płatne strategie z wyraźnym zwrotem z inwestycji.

Ważne jest, aby mieć na uwadze konkretny rynek docelowy dla swojej grupy na Facebooku.

Jest tego kilka powodów.

Po pierwsze, jeśli precyzyjnie określisz, komu chcesz pomóc, będziesz w stanie skuteczniej opisać swoją grupę. Kiedy możesz jasno zakomunikować, w jaki sposób Twoja grupa może przynieść korzyści innym, z łatwością przyciągniesz nowych członków.

Największą korzyścią płynącą z jasnego komunikowania korzyści płynących z Twojej grupy jest to, że zapełnia się ona Twoimi idealnymi klientami, a nie przypadkowymi osobami.

Na przykład wyobraź sobie, że chcesz stworzyć grupę, która udzielałaby „porad dotyczących szkolenia psów właścicielom labradorów”.

Jak myślisz, do której grupy docelowej najbardziej chcieliby dołączyć Twoi odbiorcy?

Grupa o nazwie „szkolenie psów” lub grupa o nazwie „szkolenie psów dla właścicieli labradorów”.

Założę się, że wybrałeś to drugie, prawda?

To dlatego, że drugi brzmi, jakby był bardziej dostosowany do potrzeb kogoś, kto właśnie adoptował Labradora i potrzebuje porady szkoleniowej specyficznej dla rasy.

Poczucie wspólnoty w drugiej grupie prawdopodobnie będzie również wyższe, ponieważ istnieje wyższy poziom wspólności Ludzie dołączają do grup, aby przebywać z innymi, takimi jak oni sami.

To jeden z powodów, dla których musisz być precyzyjny podczas zakładania grupy na Facebooku.

Drugim powodem jest to, że ułatwia to ludziom znalezienie Twojej grupy.

Jednym z głównych sposobów, w jaki nowe osoby mogą znaleźć Twoją grupę, jest wyszukiwanie na Facebooku. Codziennie na Facebooku przeprowadzanych jest 1,5 miliarda wyszukiwań.

Jeśli nadasz swojej grupie na Facebooku konkretną, bogatą w słowa kluczowe nazwę, łatwiej będzie ją znaleźć. Korzystając z naszego powyższego przykładu dotyczącego labradora, prawdopodobnie pojawi się ono dla hasła „tresowanie psów labradorów”, ale może się zgubić w tysiącach wyników wyszukiwania samego hasła „tresowanie psów”.

Jak stworzyć grupę na Facebooku

Najpierw zaloguj się na Facebooku . Następnie otwórz ikonę Kwadrat, aby wyświetlić menu Utwórz.

Wybierz Grupa, a następnie podaj podstawowe informacje o swojej grupie.

Utwórz „Nazwę grupy” w oparciu o zasady, które właśnie omówiliśmy. Możesz także kliknąć opcję „Przypnij do skrótów”. Zapewni to, że grupę będzie można znaleźć na lewym pasku bocznym Twojego profilu na Facebooku.

Następnie wybierz poziom prywatności .

Masz dwie opcje ustawień prywatności grupy. Oto jak opisuje to Facebook.

  1. Grupa publiczna — każdy może zobaczyć grupę, jej członków i ich posty.
  2. Grupa prywatna — każdy może znaleźć grupę i zobaczyć, kto w niej jest. Tylko członkowie widzą posty.

Zalecam ustawienie go na „Prywatny”. W ten sposób tylko osoby, które dołączą, będą mogły zobaczyć Twoje treści, czyniąc grupę wyjątkową i dając ludziom powód do faktycznego dołączenia (aby mogli uzyskać dostęp do Twoich treści).

Możesz sprawdzać osoby, które dołączają, aby upewnić się, że nie dostanie się każdy, kto ma konto w mediach społecznościowych. Pamiętaj, aby utrzymać wysoką jakość swojej grupy; musi zawierać informacje, a nie „sprzedawać”.

Następnie wybierz, czy chcesz, aby Twoja grupa była widoczna (każdy może ją wyszukać i poprosić o dołączenie), czy ukryta (tylko członkowie widzą, że grupa istnieje). Sugeruję, aby była widoczna, aby ludzie mogli znaleźć Twoją grupę w wyszukiwaniu.

Ostatnim etapem zakładania grupy jest dodanie znajomego. Jest to opcjonalne, ale to dobry sposób na rozpoczęcie.

Najlepszym sposobem obejścia tego problemu jest dodanie jednego ze znajomych. Zawsze możesz je usunąć

później z grupy.

Jeśli są dobrymi przyjaciółmi, prawdopodobnie nie będą mieli nic przeciwko!

Kliknij Utwórz, a zostaniesz przeniesiony na stronę, na której możesz zaktualizować polecany obraz, zarządzać postami, planować posty i dodawać opis.

Najpierw musimy opisać grupę. Kliknij „Dodaj opis” po prawej stronie.

Oto, co zobaczą potencjalni członkowie, gdy znajdą Twoją grupę. Upewnij się, że opis jest jasny i zachęca ludzi do dołączenia.

Oto, co wymyśliłem.

Możesz także dodawać tagi, aby inni mogli łatwo znaleźć Twoją grupę. Aby to zrobić, w ustawieniach Grupy (po lewej stronie) wybierz Tagi i wybierz do 5 opisowych tagów dla swojej grupy.

Następnie musimy dać grupie „Zdjęcie w tle”.

Jeśli nie masz świetnego zdjęcia pasującego do Twojej grupy, możesz udać się do serwisu Flickr i je znaleźć. Wyszukaj coś związanego z tematem twojej grupy.

Szukałem „outsourcing programistów”.

Na stronie wyników wyszukiwania kliknij „Dowolna licencja” w lewym górnym rogu i wybierz „Dozwolone użycie komercyjne i modyfikacje”. Oznacza to, że fotograf nie ma nic przeciwko, abyś używał go do promowania swojej firmy lub, w tym przypadku, grupy na Facebooku.

Oto fajne zdjęcie, które znalazłem.

Jeśli chcesz pobrać zdjęcie, kliknij ikonę strzałki w prawym dolnym rogu, a następnie wybierz „Oryginał”.

Wróć do swojej strony grupy na Facebooku i kliknij „Edytuj”.

Kliknij i przeciągnij go, aby zmienić jego położenie, aż będzie wyglądał dobrze.

To są podstawy zakładania grupy.

Jest jeszcze kilka rzeczy, które możemy zrobić, aby zwiększyć szanse na znalezienie go w wyszukiwarce na Facebooku.

Przewiń lewą stronę strony w dół i kliknij „Ustawienia grupy”.

Następnie zobaczysz tę stronę z kilkoma dodatkowymi ustawieniami.

Jeśli chcesz przyciągnąć ludzi ze swojej okolicy, dodaj lokalizację dla swojej grupy.

Możesz także wymagać od osób odpowiedzi na pytania przed dołączeniem. Jest to przydatne, aby dowiedzieć się więcej o swoich członkach i sprawdzić, czy byliby dobrym klientem pasującym do Twojej firmy.

Aby dodać pytania, przejdź do strony internetowe Wrocław Prośby członków (z lewej strony) i kliknij przycisk ustawień w prawym górnym rogu.